چگونگی دریافت اطلاعات جاده ای کشور

چگونگی دریافت اطلاعات جاده ای کشور

مدیریت مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به آغاز طرح راهداری زمستانی اعلام کرد هموطنان گرامی خبرهای ترافیک مسیرها و اطلاعات و امکانات میان ‌راهی را می‌توانند از طریق اینترنت، پیامک و تماس تلفنی دریافت کنند.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، در حال حاضر مرکز مدیریت راه‌ها در ستاد و20 مرکز و بیش از 18 استان وضع راه ‌‌ها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده می‌کنند و به محض بروز حادثه، با اطلاع ‌رسانی بموقع روند تردد‌ها را مدیریت می کنند.
 
با توجه به اطلاع‌رسانی آنلاین مرکز مدیریت راه‌ ها از ترافیک و وضع جاده‌‌ها، کاربران و مسافران می‌توانند قبل از سفر با مراجعه ‌به پایگاه اینترنتی www.iran141.ir  و انتخاب گزینه "قصد سفر دارید " نام مبدأ و مقصد خود را وارد کنند تا اطلاعاتی مانند کوتاه‌ترین فاصله مبدأ و مقصد، ترافیک محور، آمار پمپ بنزین در مسیر،  تلفن‌های اضطراری، اورژانس‌های بین ‌راهی، تعداد و محل مسجد، آمار تعمیرگاه‌های بین مسیر، رستوران‌ها و نمایی از مسیر در نقشه را دریافت کنند.
 
به منظور آگاهی سریع از اطلاعات ترافیکی محو‌ر‌های ارتباطی ، متقاضیان و رانندگان می‌‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت راه‌ها، نرم‌افزار اطلاعات ترافیک جاده‌ها را بارگذاری و روی تلفن همراه نصب کنند.
 
امکان بارگذاری این نرم‌افزار در پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت را‌ه‌ها www.iran141.ir  فراهم است و پس از نصب این نرم‌افزار، کاربر می‌تواند با تلفن همراه خود نام محور را از طریق پیامک به مرکز مدیریت راه‌ها ارسال کند و در جواب یک پیامک دریافت می‌کند که شامل وضع ترافیک، میانگین جریان حرکت وسیله در آن و میزان سرعت سیر در این مسیر است.
 
همچنین کاربران می‌توانند از طریق ارسال پیامک به سامانه 1000141 و درج نام مبدأ و مقصد در صفحه پیامک تلفن همراه ، این اطلاعات را از طریق تلفن ‌همراه دریافت کنند.
 
شماره تلفن‌های گویای 141 و 88925252 مرکز مدیریت راه‌ علاوه بر اعلام آخرین وضع راه‌های کشور، اطلاعاتی مانند مسافت بین مبدأ و مقصد خاص، شهرهای عبوری، امکانات بین راهی و از این قبیل را در اختیار تماس گیرندگان قرار می‌دهد.
 
شماره‌ تلفن‌ 84498666 که 8 خط پاسخگویی است برای ارتباط با اپراتورهای مرکز در نظر گرفته شده و آماده اطلاع رسانی در باره آخرین وضع راه‌های کشور است.