آخرین آمار قربانیان و مصدومان زلزله زهان آغاز جستجوی سگ‌های زنده‌یاب

آخرین آمار قربانیان و مصدومان زلزله زهان آغاز جستجوی سگ‌های زنده‌یاب

 

 

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ایران که در محل زلزله حضور داشت از برپایی 1000 تخته چادر برای زلزله‌زدگان خبر داد.

 

محمود مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تشریح خدمات ارایه شده‌ این سازمان برای مردم زلزله‌زده‌ منطقه زهان در شهرستان قائن خراسان‌جنوبی که شب پیش (چهارشنبه) با زلزله‌ای به قدرت 5.5 ریشتر در اعماق درونی زمین لرزیده بود، گفت: امدادرسانی همچنان در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد و تیم‌های آنست (سگ‌های جست‌وجوگر) شب گذشته از استان‌های خراسان‌رضوی و کرمان به این منطقه اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 1000 تخته چادر امدادی برای اسکان اضطراری خانوارهای آسیب‌دیده به همراه سگ‌های تجسس، تیم خودروهای نجات، آمبولانس، پنج دستگاه خودروی ارتباطات به محل حادثه ارسال شده‌اند، گفت: همچنین دو محموله کمک‌های امدادی شامل چادر، پتو، موکت، موادغذایی، وسایل گرمایشی و ... به وسیله‌ دو فروند بالگرد به این مناطق ارسال شده است.

 

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه تاکنون 550 تخته پتو میان زلزله‌زدگان توزیع شده است، گفت: علاوه بر این 881 تخته موکت، 600 شعله والور و بیش از 10 هزار انواع کنسروجات و آب معدنی میان زلزله‌زدگان توزیع شده است.

 

 

اوضاع در مناطق زلزله‌زده آرام و تحت کنترل کامل پلیس است

 

 

اعزام اکیپ‌های پلیس خراسان‌جنوبی به مناطق زلزله‌زده بخش زهان

 

 

سرهنگ واعظی فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی از اعزام پلیس به مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت : اوضاع در این مناطق آرام و تحت کنترل کامل پلیس است و نیروهای امدادی در حال خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان هستند.

به گفته وی ساعت 20 و 38 دقیقه شب گذشته زلزله‌ای به بزرگی 5/5 ریشتری حوالی بخش زهان شهرستان زیرکوه خراسان‌جنوبی را لرزاند.

وی ادامه داد : طبق آخرین آمار اعلامی از ستادبحران استان تاکنون 6 تن کشته و 23 تن مصدوم شده‌اند که 9 تن به صورت سرپایی درمان و 14 تن برای ادامه درمان به بیمارستان اعزام شده‌اند.

واعظی گفت: نیروی انتظامی به محض وقوع زلزله چند اکیپ از پلیس شهرستان قائن و یک اکیپ از یگان ویژه استان به مناطق زلزله برای کمک به هم استانی‌ها اعزام کرد.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی افزود : پلیس استان آمادگی دارد در صورت نیاز اکیپ‌ها امدادی دیگری را نیز برای کمک به مناطق زلزه‌زده اعزام کند.

وی در پایان ادامه داد : با حضور به موقع پلیس در مناطق زلزه‌زده ، اوضاع در این مناطق آرام و تحت کنترل کامل پلیس است و نیروهای امدادی در حال خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان هستند.

 

به گزارش ایسنا، زلزله 5.5 ریشتری در عمق دو کیلومتری ساعت 20:40 شامگاه چهارشنبه بخش زهان از توابع قائن در استان خراسان‌جنوبی را لرزاند که در پی این حادثه و 14 پس لرزه آن تعدادی از روستاهای دارای بافت فرسوده دچار تخریب شد.