شکایت تاجیک از وزارت کشور انگلیس

شکایت تاجیک از وزارت کشور انگلیس

 

نصرت‌الله تاجیک با تاکید بر این‌که «قصد شکایت از وزارت کشور انگلیس را دارد» گفت که وزیر کشور انگلیس زندگیش را نابود کرده است. 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از روزنامه ایندیپندنت نصرت‌الله تاجیک سفیر پیشین ایران در اردن پیش از ترک انگلیس مصاحبه‌ای انجام داده و گفته است که قصد دارد به اقدام حقوقی علیه وزیر کشور انگلیس به دلیل مشکلات سلامتی که در طول شش سال تلاش برای رفع اتهام از خود به آن مبتلا شده است، دست بزند. 

تاجیک که مشکلات جسمانی از جمله مشکل قلبی دارد، گفت که آمریکا از او به عنوان گروگان استفاده کرده است. 

وی گفت که به او گفته شده بود اگر به یافتن رابرت لوینسون مامور سابق اف.بی‌.آی که ادعا می‌شود در پی سفر به ایران مفقود‌الاثر شده است کمک کند با تخفیف روبرو خواهد شد. 

بنابراین گزارش تاجیک ایمیلی از دانیل کالینز، یک مقام وزارت دادگستری آمریکا در این رابطه دریافت کرده بود. کالینز، از پاسخ تماس ایندیپندنت برای اظهار نظر در این‌باره خودداری کرد. 

تاجیک داشتن هرگونه اطلاعات درباره لوینسون را تکذیب کرد. 

این دیپلمات پیشین ایرانی گفت که معتقدم وزیر کشورانگلیس زندگی مرا نابود کرد. یک نفر باید مسوولیت وخامت سلامت مرا بپذیرد. انگشت من بیشتر دولت آمریکا و بعد دولت انگلیس را نشانه می‌گیرد. 

وی ادامه داد: آن‌ها نگران دیپلمات‌های انگلیسی در ایران بودند و من را گروگان گرفتند. این عادلانه نیست که شخصی با خانواده‌اش تحت چنین فشار و استرس قرار گیرد.