پژوهشگران فاش کردند تأثیر آلودگی هوا بر افزایش جرایم خشونت‌آمیز

پژوهشگران فاش کردند تأثیر آلودگی هوا بر افزایش جرایم خشونت‌آمیز

 

نتایج پژوهش‌ها در مورد آلودگی هوا و ارتباط آن با خشونت، می‌توانند دلیل افزایش ناگهانی جرایم در دهه 1980 و 1990 و کاهش چشمگیر آن در دهه 2000 را توضیح دهند.

 

به گزارش سرویس پژوهشی دانشجویان ایران(ایسنا)، پژوهش جدید دانشگاه تولان،‌ بنزین سرب‌دار را به میزان جرایم خشونت‌آمیز وقوع یافته در شش شهر آمریکا مرتبط کرده است.

 

باورها بر این است که سطوح بالای سرب منجر به نقص در هنگام تولد، هوش کمتر و مشکلات شنوایی می‌شود، اما اکنون محققان دریافته‌اند که این ماده می‌تواند باعث سطوح بالای خشونت نیز باشد.

 

نتایج این تحقیق همچنین نشان داده است: قرار گرفتن کودکان دهه‌های 1960 و 1970 در معرض سطوح بالای سرب، منجر به افزایش چشمگیر جرایم در دهه 1980 شده است.

 

محققان دریافتند که در شهرهای آتلانتا، شیکاگو، ایندیاناپولیس، مینیاپولیس، نیواورلئان و سان‌دیگو، هر یک درصد افزایش در تناژ سرب منتشر شده در جو، منجر به نیم درصد افزایش در نرخ تشدید جرایم در 22 سال بعد شده است.

ارتباط میان سرب و خشونت یک یافته نسبتا جدید است. پیش از این نیز در سال 1996 یک پژوهش دیگر نشان داده بود که کودکان در معرض سطوح بالاتر سرب بیشتر از افراد در معرض سطوح عادی این ماده از خود رفتارهای خشونت‌آمیز نشان می‌دهند.

 

یک پژوهش در سال 2002 نیز نشان داده که جوانان دستگیر شده از سطوح بالاتر سرب در استخوانهای خود برخوردار بودند.

 

این پژوهش در مجله Environmental International منتشر شده است.