سحرگاه فردا دو زورگیر در ملاء عام اعدام می‌شوند

سحرگاه فردا دو زورگیر در ملاء عام اعدام می‌شوند

حکم اعدام دو زورگیر اخیر به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض، صبح یک‌شنبه یکم بهمن‌ ماه (فردا) حوالی محل وقوع جرم در ملاء عام اجرا می‌شود. 

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دو زورگیر «علیرضا مافیها» و «محمد‌علی سروری» نام دارند و آذر سال جاری با استفاده از سلاح سرد، یک شهروند تهرانی را با همدستی دو نفر دیگر مورد حمله و ضرب و جرح قرار دادند. 

پس از انتشار فیلم مربوط به این زورگیری و جریحه‌دار شدن احساسات عمومی، رییس قوه قضاییه دستور رسیدگی فوری و قاطع به این موضوع را صادر کرد و پس از آن با اقدامات پلیس و دادستانی تهران متهمان دستگیر شدند و پرونده آن‌ها به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال شد. 

شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی نیز با برگزاری یک جلسه محاکمه علنی، «علیرضا مافیها» و «محمد‌علی سروری» را به اعدام محکوم کرد. دو متهم دیگر این پرونده به تحمل 10 سال حبس و 74 ضربه شلاق و به عنوان تتمیم مجازات به 5 سال اقامت اجباری در یکی از شهرستانها محکوم شدند. 

این پرونده با اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور ارسال شد و شعبه رسیدگی کننده دیوان نیز پس از رسیدگی اعتراض آنان را مردود دانست و حکم اعدام با اتهام محاربه را تایید کرد.

دادستانی تهران نیز اجرای این حکم در ملاء عام و در حوالی محل وقوع جرم در حومه خیابان کریمخان تهران را تایید کرده است.