گزارش ایسنا از دادگاه غیرعلنی پرونده قضات بازداشتگاه کهریزک،

گزارش ایسنا از دادگاه غیرعلنی پرونده قضات بازداشتگاه کهریزک،

 

 

تفهیم اتهام معاونت در قتل/ رضایت شکات از روند دادگاه/ متهمان فرصت دفاع پیدا نکردند
 
عبدالحسین روح‌الامینی پدر یکی از متوفیان پرونده بازداشتگاه کهریزک پس از پایان این دادگاه گفت که در جلسه دادگاه، اتهام معاونت در قتل به یکی از متهمان پرونده تفهیم شده است.
 
به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پدر مرحوم محسن روح‌الامینی در جمع خبرنگاران ادامه داد: ما جز احقاق حق درخواست دیگری نداریم و به عنوان مظلوم امیدوارم که رسیدگی به این پرونده هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.
وی از بازگو کردن جزئیات جلسه دادگاه خودداری کرد اما درباره پرونده گفت: این پرونده سه هزار و 500 صفحه در 17 جلد است. من به عنوان شاکی خصوصی در این دادگاه حضور داشتم ولی جای مدعی‌العموم برای احقاق حقوق عمومی در دادگاه خالی بود. ای کاش دادگاه علنی برگزار می‌شد، البته ما این موضوع را متذکر شدیم.
 
روح‌الامینی افزود: امیدوارم رسیدگی به این پرونده هر چه زودتر به پایان برسد.
 
وی در ادامه و زمانی که با اصرار خبرنگاران برای بازگو کردن روند دادگاه مواجه شد، گفت: دادگاه غیرعلنی بود اما از روند دادگاه راضی بودم. ان‌شاءالله دستگاه قضایی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
 
روح‌الامینی افزود: در ابتدای دادگاه، نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد و سه اتهام نسبت به متهمان قرائت، اما فرصتی برای دفاع وجود نداشت و دفاع متهمان به جلسه بعد موکول شد.
 
پدر محسن روح‌الامینی تصریح کرد: ان‌شاءالله روند دادگاه از سوی دستگاه قضایی اطلاع‌رسانی خواهد شد چرا که فیلم‌برداری شد. ما نیز در دادگاه حرف‌هایمان را زدیم، گریه کردیم و بعضی از دوستان هم متقابلا صحبت‌های‌شان را گفتند و از بازگویی اتفاقات بازداشتگاه کهریزک متاثر بودند.
 
خبرنگاری درباره حضور حجت‌الاسلام زائری در دادگاه پرسید و گفت که آیا ایشان با شما ارتباط دوستی دارد که روح‌الامینی پاسخ داد: ما با آقای زائری دوست و رفیق هستیم.
 
روح‌الامینی با تاکید بر اینکه «معاونت در قتل نیز به یکی از متهمان تفهیم شد» ادامه داد: به عنوان مظلوم امیدوارم رسیدگی به این پرونده هر چه زودتر تمام شود.
 
این درحالی است که در کیفرخواست اولیه صادر شده از سوی دادستانی تهران در موضوع اتهام معاونت در قتل برای متهمان این پرونده قرار منع تعقیب صادر شده بود.
 
در ادامه علی کامرانی‌، پدر یکی دیگر از قربانیان پرونده کهریزک در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: ما توکل‌مان به خداست و جز احقاق حق چیزی نمی‌خواهیم.
 
وی افزود: علیرغم وقفه‌هایی که ایجاد شد ولی خدا را شکر که عمرمان کفاف داد که این جلسه برگزار شود.
 
کامرانی‌ ادامه داد: هر سه مورد اتهامی گزارش غیرقانونی، بازداشت غیرقانونی و معاونت در قتل برای پرونده پسر من قابل اجراست.
 
وی تاکید کرد: روند دادگاه مثبت بود. ان‌شاءالله تشکیل چنین دادگاه‌هایی برای جوانان درس عبرت شود تا وقتی صندلی را در اختیار می‌گیرند سعی کنند بدانند که جایگاه‌شان کجاست و متناسب با شئونات رفتار کنند.
 
کامرانی تاکید کرد: حادثه کهریزک هرگز از یاد نمی‌رود.
 
در ادامه همسر علی کامرانی نیز در جمع خبرنگاران گفت: کیفرخواست در دادگاه خوانده شد، شکایت شکات مطرح شد ولی دفاعیات انجام نشد.
 
وی افزود: جلسه بعدی دادگاه ان‌شاءالله در آینده مشخص خواهد شد.
 
پدر مرحوم جوادی‌فر یکی دیگر از قربانیان پرونده کهریزک نیز تاکید کرد که دادگاه رضایت‌بخش بوده است.
وی گفت: دو نفر از شکات شکایت خود را مطرح کردند. دادگاه خوب بود ولی نتیجه رضایت‌بخش بودن دادگاه در آخر معلوم می‌شود.
وی هم‌چنین در ادامه تاکید کرد: برای وکیل بنده در جلسه فرصت دفاع نشد و ان‌شاءالله در وقت دیگری دفاعیات خود را ارائه خواهد داد.
 
همچنین صالح نیکبخت، وکیل مدافع خانواده جوادی‌فر که در جمع خبرنگاران حاضر شده بود از بازگو کردن جزئیات روند دادگاه خودداری کرد و وقتی که با اصرار خبرنگاران مواجه شد، فقط به این جمله اکتفا کرد که جلسه دادگاه غیرعلنی بود، ان‌شاءالله دستگاه قضایی اطلاع‌رسانی خواهد کرد.