زورگیران، قربانی را به ریل قطار بستند!

زورگیران، قربانی را به ریل قطار بستند!

 
مسافربران زورگیر وقتی متوجه شدند طعمه‌شان پولی همراه ندارد، برای اخاذی میلیونی از خانواده‌اش، دست او را به ریل قطار بستند.

به گزارش قانون، چندی قبل مردی با مراجعه به ماموران پلیس آگاهی راز سرقت‌های دزدان خشن را فاش کرد. او به ماموران گفت: شامگاه دیروز در جنوب تهران سوار یکدستگاه خودروی مسافربر شخصی شدم. پس از طی مسافتی سرنشین جلوی خودرو از راننده خواست توقف کند تا پیاده شود. او پس از پیاده شدن روی صندلی عقب خودرو نشست و با کمک همدستانش همه پول و مدارک همراهم را سرقت کرده و از محل گریختند.

پس از طرح این شکایت، تیمی از کارآگاهان تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. بررسی‌های اولیه نشان داد که این گروه از سارقان طعمه‌های خود را از میادین اصلی و بزرگ شهر تهران از قبیل میدان آزادی، پونک، صعنت و همچنین سایر مراکز و خیابان‌های پر تردد انتخاب و در پوشش راننده مسافرکش آن‌ها را سوار بر خودرو کرده و در داخل اتوبان‌ها و یا نقاط خلوت شهر، با تهدید قمه و چاقو و... اقدام به زورگیری از آن‌ها می‌کنند.

در ادامه اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارقان زورگیر، تیم‌های تخصصی مبارزه با زورگیری پایگاه‌های پنجم و نهم پلیس آگاهی به همراه تیم‌های تجسس کلانتری‌های غرب و جنوب غرب تهران، شناسایی و دستگیری متهمان را در دستور کار خود قرار داده و سرانجام با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان تجسس کلانتری 153 شهرک ولیعصر موفق به شناسایی یکی از سارقان به نام «سعید. ح» در شهرک ولی عصر شدند.

کارآگاهان تجسس کلانتری 153 با شناسایی مخفیگاه سعید، وی را در مخفیگاهش دستگیر و به کلانتری منتقل کردند؛ متهم پس از انتقال به کلانتری، در‌‌ همان اظهارات اولیه به زورگیری از مسافران اعتراف و دو همدست خود به اسامی «محمد. الف» و «سعید.‌د» را نیز معرفی کرد. «سعید. ح» در اعترافات اولیه خود به کارآگاهان تجسس کلانتری گفت: به همراه دو نفر از دوستانم به اسامی محمد و سعید، با یک دستگاه خودروی پراید نوک مدادی سرقتی به میدان آزادی رفته و یک نفر را تحت عنوان مسافر و به مقصد میدان پونک، سوار ماشین کردیم. نزدیکی پل جناح، سعید از ماشین پیاده شد و به سرعت در صندلی عقب ماشین نشست و با تهدید چاقو و به همراه محمد، مسافر را مجبور کردند تا تمامی وجوه نقد و همچنین عابر بانک‌های خود را به آن‌ها بدهد؛ پس از گرفتن رمز عابر بانک‌ها و اطمینان از صحیح بودن رمز کارت‌ها، مسافر را با دست‌های بسته در جاده قم از ماشین پیاده کرده و در چندین نوبت توانستیم تا مبلغ 900 هزار تومان از حساب‌های وی برداشت کنیم.

در ادامه ماموران دو همدست سعید را هم در عملیاتی دستگیر کردند. با دستگیری متهمان، آن‌ها در اعترافات اولیه خود علاوه بر اعتراف به زورگیری از مسافران، عنوان داشتند که زورگیری‌های خود را با استفاده از خودروهای سرقتی انجام داده و در همین زمینه به 9 فقره زورگیری خودرو اعتراف کردند.

افشای آدم ربایی‌های اعضای این باند

در حالی که تحقیقات پلیسی ادامه داشت مردی با مراجعه به ماموران راز آدم ربایی اعضای این باند را فاش کرد و گفت: متهمان برای اخاذی از خانواده‌ام مرا 24 ساعت در صندوق عقب خودرو زندانی کرده بودند.

با توجه به ابعاد جرایم اعضای این باند، عکس بدون پوشش آن‌ها در رسانه‌ها منتشر شد. همزمان با انتشار عکس متهمان جزئیات تازه‌ای از جرایم خشن اعضای این باند فاش شد. مردی در حالی‌که هنوز وحشت در چهره‌اش وجود داشت به ماموران مراجعه کرد و گفت: یک روز برای رفتن به محل کارم سوار یک دستگاه پراید مشکی شدم. پس از طی مسافتی سه سرنشین پراید با تهدید چاقو سرم را به زیر صندلی برده و به زور کارت عابربانک و رمز آن را گرفتند. دزدان خشن وقتی فهمیدن فقط 30 هزار تومان در کارتم است، دستانم را به ریل قطار بستند و در تماس با خانواده‌ام درخواست سه میلیون تومان پول کردند. آن‌ها تهدید می‌کردند. در صورتی که پول را پرداخت نکنند با عبور اولین قطار هر دو دستم از مچ قطع می‌شود. لحظات دلهره آوری بود تا این‌که خانواده‌ام پول را به حساب آن‌ها واریز کردند و من آزاد شدم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در جریان بررسی‌ها مشخص شد تبهکاران از دزدان حرفه‌ای و سابقه دار هستند که در چند مورد از زورگیری‌ها برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود دست به گروگانگیری زده‌اند. وی در پایان از شهروندان خواست برای تردد در سطح شهر از خودروهای مسافربر عمومی مثل تاکسی، اتوبوس و مترو استفاده کنند.