جمع‌آوری 141 میلیارد تومان زکات در سال گذشته در کشور

جمع‌آوری 141 میلیارد تومان زکات در سال گذشته در کشور

 

دبیر شورای مرکزی زکات کشور از جمع‌آوری 141 میلیارد تومان زکات در سال گذشته در کشور خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، حسین نبی‌لو در همایش منطقه‌ای ستاد احیاء زکات در سبزوار افزود: زکات جمع‌آوری شده بنا به نظر مردم هر منطقه در همان‌جا هزینه می‌شود که اولویت با فقرا است.
 
وی تاکید کرد: اگر سالی 50 همایش ملی و منطقه‌ای در این رابطه داشته باشیم باز هم کم است.
 
دبیر شورای مرکزی زکات کشور، زکات را یک امر واجب الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورت اجرایی شدن این امر الهی، هیچ فقیری باقی نمی‌ماند.
 
وی با بیان این‌که «هر کسی باید در حیطه مسوولیت خود در این خصوص تلاش کند» به نقش روحانیت در این امر اشاره کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین میدانی، رییس شورای زکات استان خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: 8 میلیارد تومان زکات در سال گذشته در این استان جمع‌آوری شد که این استان رتبه سوم را در این خصوص در سطح کشور کسب کرد.
 
وی اضافه کرد: از این میزان، بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان زکات فقرا بود که در مواردی همچون تهیه جهیزیه و امور فرهنگی هزینه شد.
 
رییس شورای زکات استان خراسان رضوی از برنامه‌ریزی برای ترغیب و تشویق زکات دهندگان در امسال خبر داد و تصریح کرد: مقرر شده زکات جمع‌آوری شده چه واجب و چه مستحبی در همان محل توزیع شود.
 
وی اضافه شدن نیروهای اجرایی زکات را از دیگر برنامه‌های این نهاد در امسال عنوان کرد.
 
میدانی در پایان یادآورشد: همه افراد و سازمان‌ها می‌توانند در حیطه وظایف و کار خود در راستای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای پرداخت زکات اقدام کنند.